Kaza geçirdiğini 3 yılda ispatladı

Kaza geçirdiğini 3 yılda ispatladı
Bursa'da bir tarımsal depolama firmasında mevsimlik işçi olarak çalışan 44 yaşındaki Elif Koç'un üzerine 2006 yılında meyve kasaları düştü. Abone ol

Hemen işyerinden hastaneye götürülen ve tedavi altına alınan kadının başı ve kolu ile ayağında kalıcı hasar oluştu.Ama 2 çocuk annesi Koç'un hastaneye götürüldüğünde iş kazası geçirdiğine dair hiçbir belge düzenlenmemişti. İşveren de iddiaya göre kadını sigortasız çalıştırdığı için kaza olduğunu kabul etmiyordu. Ama yılmayan kadın, verdiği hukuk mücadelesi sonucu iş kazasını üç yıllık çabayla ispat ederken işverene de ilk aşamada ihbar tazminatı ve alacak davası açtı.

2 çocuk annesi Elif Koç'un hayatını karartan olay, Bursa'da faaliyet gösteren bir tarımsal depolama firmasında 12 Eylül 2006 günü yaşandı. 2005 yılında işe başlayan ve yılda 9 ay mevsimlik işçi olarak ürün ayırma bölümünde görev yapan Elif Koç, 12 Eylül 2009 günü içi mısır dolu kasaların, üzerine d 1-105 evrilmesi sonucu başı, boynu ve ayağından yaralandı. Hemen Çekirge Devlet Hastanesi'ne götürülen talihsiz kadın, Acil Servis'te tedavi altına alındı. Gece bekçiliği yapan ve sabah saatlerinde olayı duyup eşinin yanına koşan Ali Abdioğlu, sabah işverence tedavi ücreti ödenerek taburcu edilen eşinin iş kazası geçirdiğine dair hiçbir belge düzenlenmediğini gördü. Tüm taleplerine rağmen işverenin baskısı ile eşi için belge alamadığını öne süren Abdioğlu, karısının sigortasız çalıştırıldığını ve bu yüzden işverenin hastaneye baskı yaparak iş kazasını gizlemeye çalıştığını iddia etti. Abdioğlu savcılığa giderek hastane başhekimi ile ilgili de olayı gizlemeye çalışmak suçlamasıyla şikayet dilekçesi verdi. Ali Abdioğlu, Bursa 5. İş Mahkemesi'nde eşinin söz konusu işyerinde çalışıp çalışmadığının belirlenmesi için de tespit davası açtı.

İŞYERİNDEKİ ÇALIŞMA SÜRESİNİN YARISI BELİRLENEBİLDİ

Mahkeme, kadının sadece bir sezon işyerinde çalıştığını belirleyebilirken, işverenin kabul etmediği iddia edilen iş kazası da olaydan tam üç yıl sonra iş müfettişinin fabrikada yaptığı araştırmayla kesinlik kazandı. Elif Koç için bir hastane kalıcı hasar oluşmadığına dair rapor verirken, bir hastane ise yüzde 24 kalıcı hasar gördüğü yönünde rapor verdi. Elif Koç, bir süre önce boşandığı, ancak birlikte yaşamayı sürdürdüğü ve yakında yeniden evlenmeye hazırlandığı eşi ile birlikte şimdi hukuk mücadelesini sürdürürken, Ali Abdioğlu, fabrikanın olaydan 15 gün sonra eşini sigortalı yaptığını iddia etti.

Ali Abdioğlu, eşinin kazadan sonra tekrar fabrikaya çağrıldığını ve hemen sigorta yapıldığını öne sürerek, "Dört ay hafif işlerde sigortalı çalışsın da sağlık sorunlarını SSK aracılığıyla çözülsün' dediler, ama2 ay sonra da işten attılar. Biz de güvendiğimiz işyeriyle ilgili hukuk mücadelesi başlattık" diye konuştu. Apdioğlu, "Ortada bir iş kazası var, ama raporu veya tutanağı yok. Müfettişlerin işyerinde yaptığı incelemede iş kazası olduğu, işletmenin iş kazasını ilgili mercilere bildirmediği de belirlendi. Bursa 5. İş Mahkemesi'ne tespit davası açtık. Bursa 2. İş Mahkemesi'ne de ihbar tazminatı ve maaş alacak davası açıldı. Davaları ancak 2009'da açabildik. Biz işyerinde kaza olduğunu ancak 3 yılda ortaya çıkarabildik. Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nden aldığımız yüzde 24 özürlü raporu var. Eşimin beyninde hasar meydana geldi. Gerekli tedaviyi yaptıramadığımız için eşim aşırı sinirli hale geldi. Yıllarca, işyerinde iş kazası olduğunu kanıtlamak için koşturduk. Huzurumuz kalmadı. Bu süreçte boşandık ama şimdi yine beraberiz. Yargı süreci ise devam ediyor" dedi.

Öte yandan kadının kaza geçirdiği iddia edilen işyeri yetkilileri ise olayın mahkemede olduğunu ve bu aşamada herhangi bir şey söylemenin doğru olmayacağını bildirdiler.

Kategori : GÜNCEL